Bon dia! Aquí teniu informació sobre l'estructura dels avions. Així podem començar a posar-li nom a algunes de les seves parts.
Generalitats sobre l'estructura d'un avió.
Fusellatge. Del
francès "fuselé" que significa "especial del tub", es denomina
fusellatge al cos principal de l'estructura de l'avió, la funció
principal és la de donar cabuda a la tripulació, als passatgers ia la
càrrega, a més de servir de suport principal a la resta dels components.El
disseny del fusellatge més d'atendre aquestes funcions, ha de
proporcionar un rendiment acceptable al propòsit a què es destini
l'avió. Els bucs que ofereixen una menor resistència aerodinàmica són els de
secció circular, el·líptica o oval, i de forma allargada i ahusada.
Ales. Són l'element primordial de qualsevol aeroplà. En elles és on s'originen les forces que fan possible el vol. En
el seu disseny es tenen en compte nombrosos aspectes: pes màxim a
suportar, resistències generades, comportament en la pèrdua, etc .. o
sigui, tots aquells factors que proporcionin el rendiment òptim per
compaginar la millor velocitat amb el major abast i el menor consum de combustible possibles.
Superfícies de comandament i control. Són
les superfícies movibles situades a les ales i en els empenajes de cua,
les quals responent als moviments dels comandaments existents a la
cabina provoquen el moviment de l'avió sobre qualsevol dels seus eixos
(transversal, longitudinal i vertical). També entren en aquest grup altres superfícies secundàries, la funció
és la de proporcionar millores addicionals relacionades generalment amb
la sustentació (flaps, slats, aerofrenos, etc ...).
Sistema estabilitzador. Està compost en general per un estabilitzador vertical i un altre horitzontal. Com els seus propis noms indiquen, la seva missió és la de contribuir a
l'estabilitat de l'avió sobre els seus eixos vertical i horitzontal.Estructura genèrica de l'avió
Tren d'aterratge. Té com a missió esmorteir l'impacte de l'aterratge i permetre la rodadura i moviment de l'avió en terra. Pot
ser fix o retràctil, i de tricicle (dues rodes principals i una de
morro) o patí de cua (dues rodes principals i un patí o roda a la cua). Hi ha trens adaptats a la neu (amb patins) i l'aigua (amb flotadors).
Grup motopropulsor. Encarregat de proporcionar la potència necessària per contrarestar les
resistències de l'aparell, tant en terra com en vol, impulsar a les
ales i que aquestes produeixin sustentació, i finalment per aportar
l'acceleració necessària en qualsevol moment.Aquest grup pot estar constituït per un o més motors; motors que poden ser de pistó, de reacció, turbopropulsors, etc. Dins d'aquest grup s'inclouen les hèlixs, que poden tenir diferents mides, formes i nombre de pales.
Sistemes auxiliars. Resta
de sistemes destinats a ajudar al funcionament dels elements anteriors o
bé per proporcionar més confort o millor govern de l'aeronau. Podem esmentar per exemple, el sistema hidràulic, l'elèctric, pressurització, alimentació de combustible, etc.
No hay comentarios:
Publicar un comentario